Česta pitanja:
Nadležnost tržišne inspekcije
Postavio Nepo System, Zadnja izmena od strane Nepo System on 13.01.2019 07:23
Tržišna inspekcija postupa u situaciji kada trgovac:
  1. Ne odgovori na reklamaciju potrošača u zakonskom roku od 8 dana
    Postupak: Za takvo postupanje trgovca Zakon propisuje novčanu kaznu. Inspekcije nemaju pravo da odlučuju o sadržini odgovora - nadležni inspektor može da naloži trgovcu da odgovori, ali ne može da mu naloži šta da odgovori, odnosno da uvaži reklamaciju
  2. Ako trgovac zloupotrebljava izraz garancija i daje manja prava nego što propisuje zakon za odgovornost za nesaobraznost, a to je 2 godine.
  3. Nepošteno posluje
  4. Šalje pošiljke koje potrošač nije naručio
  5. Prodaje, služi i poklanja maloletniku duvanske, alkoholne proizvode i pivo i pirotehniku
Najveći broj pritužbi potrošača odnosi se na nesaobraznost robe ili usluge, ali tu su i drugi problemi na koje se potrošači žale.
Član 156. Zakona o zaštiti potrošača koji je počeo da se primenjuje 22. septembra 2014. godine taksativno nabraja ovlašćenja inspekcijskih organa, te se možete još detaljnije o ovome informisati u odeljku Zakonodavstvo.
(1 Ocena)
Korisno
Nije korisno

Powered by NEPO SYSTEM